PARTYINFO
COSMIC TRIP
Datum konání: |
19.07.2003 - sobota |
Místo konání: |
Teplice - ATC Pudlák |
DJs: |
Nescafé in da mix stage: The Advent live (kombination research/port), James Ruskin (blueprint/uk), Headroom DJs (6 decks, evil deception, planet rhythm/swe), Takaaki Itoh (wals, electracom/jap), The 65D Mavericks live (surface, blueprint/uk), Max Duley (arcart, meta/uk), Richard Polson (surface/uk), Paul Damage (house of god/uk), Soapspierre (authentic music, achtermai/ger), Clark B (strasse e/ger), Igor Pataky (overthere/cz), Tibor (subtech/sk), Daho vs. Ginger (nsw/cz), Kaisersoze (lunar/cz), Pavel Krejdl (techno.cz/cz), Quickie (radicals/cz), Mountain (radicals/cz) Semtex live stage: Bad Company (bc recordings/uk), Teebee (subtitles/nor), London Elektricity (Hospital/UK), Lee (metalheadz/uk) feat. MC Lin Dee (sk), D.Kay (soul:r, bc authorized/at), Larry & Ricki Fitz (signall/sk) feat. MC Davox (at), Indy & Wich (praha city/cz), Stephunk T (lfo/cz), Juanita Juarez live (stoika/cz) feat. Charlie One (ohm square/uk), Koogi (shadowbox/cz), IM Cyber (shadowbox/cz), Katcha feat. MC Nu.C & Dr. Kary (workshops/cz), Ghonzales (roxy/cz) Durex love zone: Orbith (bassline/cz), Mikail (respect iguanna/bg), Hoffee (cz), Ash (cz), Blue (cz), Baby B (bg), Stanzim (cz), Tall (cz), Kaplick (cz), Dys-Martin (cz) |
Info: |
http://www.cosmictrip.cz... |
info@nextlevel.cz |
Popis: |
Cosmic Trip - pátek open air electronic music festival Nescafé Camp Hotel, Durex Love Zone, records and fashion stores, tattoo/henna/piercing store, Legendární čajovna, TWM DJ School, Hemp Station, Nescafé Bar, Xmag & Techno.cz Tents |
Všichni avizovaní učinkující potvrdili svoji účast a pořadatelům se navíc povedlo vylepšit line-up obou hlavních pódií o dvě zvučná zahraniční jména. Seznam hvězd, ve kterém figurují například James Ruskin, The Advent, Bad Company, 65D Mavericks, Lee, Max Duley, Teebee či Richard Polson, obohatí ještě švédské techno trio Headroom djs a majitel drumandbassového labelu Hospital - Tony Colman aka London Elektricity.
Jasno je i v lineupu ostatních pódií. Odpočinkový Durex Love Zone ozdobí vedle téměř kompletní české downtempové špičky nezvykle i DJ Orbith se svým elektrochilloutovým setem. Role headlinerů Global Connection Stage se ujmou mexičtí Pablo's Magik Carpet a domácí formace Stephunk T.
O videoprojekce na všech hlavních pódiích se postará Phase a na Global Connection Stage bude vizuální stránka pod taktovkou Loox.
V Durex Love Zone Vás čekají erotické performance, v Global Connection budou lákat ochutnávky exotických jídel nebo různé workshopy, v XMAG stanu si můžete zahrát počítačové hry Gameboy a ve stánku Techno.cz vás vyfotí a fotky vypálí na CD, kvalitně vytisknou nebo pošlou e-mailem.
Areál bude zpřístupněn denně od 19:00 do 08:00 hodin. Mimo tento čas je v provozu občerstvovací centrum vně areálu.
Vstupenky
Vstupné na místě:
1 den 449 CZK
2 dny 699 CZK
Placenou zónu areálu nelze opustit před 02:00 hodin!
Vstup na akci je podmíněn osobní prohlídkou, která je zde pro bezpečí nás všech. Za její akceptování děkujeme.
Předprodej do pátku 12:00!
Ticketpro - Ticketstream - Ticketportal
1 den 349 CZK + poplatek předprodejce
2 dny 549 CZK + poplatek předprodejce
2 dny 649 CZK včetně 2x ubytování v Nescafé Camp Hotel + poplatek předprodejce (pouze Ticketpro)
Doprava
Autem
Do Teplic se ze všech směrů přijíždí po E55 (Berlín-Praha). Dálnici opusťte na exitu Teplice-Centrum a sledujte směr Duchcov. Na konci Teplic (přesně u cedule Teplice-konec) odbočte doprava a po 300 m jste na místě. Již po opuštění dálnice je směr značen výraznými cedulemi s logem festivalu.
Poblíž areálu je nutné dodržovat pokyny členů bezpečnostní agentury.
Vlakem a autobusem
Ideální je hlavní vlakové, resp. autobusové nádraží Teplice v Čechách (jsou od sebe vzdáleny pár kroků). Odtud jede až na místo kyvadlová doprava. Pro dopravu na místo ale lze použít i MHD, jedoucí do konečných stanic Řetenice nebo Újezdeček.
Kyvadlová doprava zdarma:
denně od 18:00 do 23:00 v cca 20 min. intervalech
Důležité informace
Zákaz vnášení zbraní a jiných nebezpečných předmětů, pyrotechniky, jídla a pití, toxických a jiných omamných látek. Zákaz pořizování audio a video záznamů bez předchozího svolení managementu festivalu.
Na festivalu funguje zdravotnické centrum. Při vstupu do areálu koupaliště je po levé straně (zděná budova).
Areál je zpřístupněn denně od 19:00 do 08:00 hodin. Mimo tento čas je v provozu festival village před branami areálu. Prodej vstupenek je zahájen denně v 18:00 hodin před vstupem do areálu.
Ubytování
Autokemp Pudlák
Telefon: +420 417 539 144
Nescafé Camp Hotel (pouze s dvoudenní vstupenkou)
Telefon Ticketpro: +420 296 329 999
Oficiální line-up
pátek / friday 18.07.2003
Nescafé In Da Mix Stage
20:00-21:00 Clark B /ger
21:00-22:00 Pavel Krejdl /cz
22:00-23:00 Mountain /cz
23:00-01:00 Headroom DJs 6 decks /swe
01:00-02:30 Richard Polson /uk
02:30-03:30 The Advent live /port
03:30-05:30 Takaaki Itoh /jap
05:30-06:30 Igor Pataky /sk
Semtex Live Stage
21:00-22:00 Juanita Juarez /cz feat.Charlie One /uk
22:00-00:00 IM Cyber /cz
00:00-02:00 D. Kay /at
02:00-04:00 Lee /uk feat. MC Lin-Dee /sk
04:00-06:00 Katcha feat. MC Nu.C & Dr. Kary /cz
06:00-07:30 Larry /sk & Ricki Fitz /sk feat. MC Davox /at
Durex Love Zone
20:00-21:00 Mikail /bul
21:00-22:00 Baby B /cz
22:00-00:00 Hoffee /cz
00:00-02:00 Blue /cz
02:00-04:00 Ash /cz
04:00-06:00 Stanzim /cz
Global Connection Tent
19:00-20:00 Burama /sen
20:00-21:00 TiDi TaDe /cz
21:00-21:30 Burama /sen
21:30-22:30 Tshinkuna /cz
22:30-23:00 Burama /sen
23:00-00:00 Pablo's Magik Carpet /mex
00:00-00:30 Mucho /cz
00:30-03:00 Afronaught /uk
03:00-03:30 Mucho /cz
03:30-04:30 Stephunk T. /cz
04:30-06:00 Mucho /cz
sobota / saturday 19.07.2003
Nescafé In Da Mix Stage
20:00-21:00 Soapspierre /ger
21:00-22:00 Kaisersoze /cz
22:00-23:00 Tibor /sk
23:00-00:30 Paul Damage /uk
00:30-02:30 James Ruskin /uk
02:30-03:30 65D Mavericks live /uk
03:30-05:00 Max Duley /uk
05:00-06:00 Daho vs. Ginger 4 decks /cz
06:00-07:00 Quickie /cz
Semtex Live Stage
21:00-22:00 DJ Wich /cz
22:00-23:00 Indy & Wich /cz
23:00-00:30 London Elektricity /uk
00:30-02:30 Bad Company /uk
02:30-04:30 Teebee/nor
04:30-06:30 Koogi /cz
06:30-07:30 Ghonzales /cz
Durex Love Zone
20:00-21:00 Deep Corner DJ Dan /cz
21:00-22:00 Deep Corner DJ Pedro /cz
22:00-00:00 Tall /cz
00:00-02:00 Orbith /cz
02:00-04:00 Kaplick /cz, sk
04:00-06:00 Dys Martin /cz
Změna programu vyhrazena.
More info: www.cosmictrip.cz
Hoši z Bad Company se proslavili hitovkou The Nine (BC rec.), po jejímž vydání je většina hudebních kritiků označila jako jednu z největších nadějí taneční hudby. Čtyřčlenná partička vsak nespadla z nebe a před svým debutem pod hlavičkou Bad Company již za sebou měla řadu úspěšných počinů. Tak například duo Fresh and Vegas(singly pro labely Breakbeat Culture, Metro), Absolute Zero/Subphonics(spolupráce s Renegade Hardware) a konečně formace Future Forces(opět spolupráce s Renegade Hardware). Všechny jmenované projekty byly poměrně úspěšné, a tak po tom, co se chlapci spojili, to začalo být opravdu zajímavé. Po hvězdném debutu přišlo na řadu EP The Fear, na kterém najdete klasiku Four Days. Zajímavá je také spolupráce s Matrixem na posledním tracku tohoto EP - Jellyfish. Neopomenu ani příspěvek Iraq na kompilaci World of Drumandbass pro label Formation. O tom, jakou mělo jméno Bad Company váhu, svědčí nabídka spolupráce s legendární značkou Prototype. Špatná parta jí využila více než dokonale - vzpomeňte na jízdu The Pulse. Bez této desky se neobešla snad žádná jungleová párty ještě rok po jejím vydání a podle mnohých je to nejlepší release tohoto labelu vůbec, což není špatný výkon, koukneme - li se na tenký seznam interpretů, kteří dostali tu příležitost vydávat na Prototypu.
Ve stejném roce (1999) vyšel singl Seizure/Skin Tag na labelu Virus(doublepack Twisted), patřící terrible twinům. Jednoznačně další bod pro Bad Company. Na desky od této party se nedočkavě čekalo a pokud se vám je podařilo sehnat (v té době u nás věc nemožná:), tvořily vždy vrchol setu. Další úder přišel na Traceově značce DSCI4. Singl Coma/Spraycan (jako každý singl doposud) posunul možnosti jungleu o něco dále. To už na svět prosakovaly zprávy o novém LP. Všichni netrpělivě čekali, diskutovalo se o tom, jestli se partě podaří udržet vysokou úroveň. Deska dostala název Inside the Machine a získala ocenění na Drumanbass Awards jako deska roku. Chlapci však nepřestávají pracovat a přibližně s ročním odstupem vzniká druhé LP, to dostalo jméno Digital Nation a ve tvorbě Bad Company představuje určitý zlom. Tranceové nálady, jemnější zvuky a nové postupy při tvorbě tracků. Hodně fanoušků tato změna zarmoutila, ale Bad Company dokázali zlým jazykům, že jejich tvorba není jednostranná. Poté přišla trilogie Book of the bad. (hitovky The Voice, Dogs on the moon, Ladies of Spain nebo Miami Flashback).
Mezitím se ještě stačili hoši opět zapsat zlatým písmem do dějin jungleu hitem Planet Dust právě na Riderově Prototypu. To jistě není ani z daleka kompletní výčet tvorby této party. Určitě je potřeba alespoň se dotknout remixové tvorby Bad Company. Tak například remix asi nejúspěšnější hitovky Raye Keitha There´s something out there. Dále třeba remix Pressure Rise pro label Aspect, nikdy nevydaný a naprosto dokonalý remix pecky Sardines od formace Fortran(Ed Rush/Optical) na labelu Metro.(najdete ho pouze na kompilaci Level 01) Srdce každého stepaře jistě zaplesalo po vydání remixu klasiky Atlantis od Moving Fusion na labelu Ram Records. To už se dostáváme do nedávné minulosti, kdy před rokem právě na Ram records vyšla pecka Spacehopper, která se dostala do oficiální UK Chart! Pracovně jsem si tento track nazval Badcompanybodyrock. Nutno zmínit i sublabel BC rec. - Square One, na kterém právě vyšlo EP a který je vyhrazen pouze novým jménům na poli D´n´B. Loni na podzim vy dali Bad Company své třetí řadové album s názvem Shot Down On Safari a jedná se opět o vcelku experimentální , trochu ulítlý, ale pořád hodně taneční počin.
Kromě producentské činnosti Bad Company vystupují v roli dj´s a hrají na všech významných parties v UK a vlastně po celém světě. Jejich kufry obsahují opravdu ty nejžhavější novinky, takže si přijdte 19.7. na teplický Cosmic Trip poslechnout, jak bude znít jungle zhruba tak celý příští rok...
Text: nitrous
Projekt The Advent založili v roce 1994 Cisco Ferreira a Colin McBean. V jejich hudbě lze najít prvky různých stylů od elektra přes trance až k progresivnímu housu, takže někteří tvrdí, že tradiční techno „znásilňují“. Jejich diskografie je opravdu bohatá a všechna jejich alba jsou mezi odborníky velmi ceněna, ať už se jedná o debutové Elements of Life z roku 1995, remixové Shaded Elements nebo zatím poslední – Recreations 3.
A jak to všechno začalo?
Cisco získal práci jako inženýr zvuku v Jack Trax Records brzo poté, co ukončil studia a prostřednictím svého zaměstnání se dostal do přímého kontaktu s produkcemi techno elity - Derrick Maye a Marshalla Jeffersona. Nahrávat začal v roce 1998 společně se C.J. Bollandem pod hlavičkou Space Opera, podepsal se i pod single Why Don´t You Answer, který vyšel u labelu Fragile. S McBeanem, populárním djem, který pracoval s Keithem Franklinem z Bang , se Cisco seznámil krátce poté.
I když Cisco a Colin začali spolupracovat již v roce 1990, oficiální vznik The Advent se datuje k roku 1994, kdy se upsali labelu Internal Records. Jejich debut, již zmiňované album Elements of Life bylo kritikou oslavováno a označováno jako energický update původního techno soundu z Detroitu, svou pozici si upevnili druhým a remixovým albem, které vyšlo o rok později. Krátce po vydání A New Beginning v roce 1997, odešli k Northwest/BMG a jen rok poté vydali Kombination Phunk, ve kterém alternují původní věci s remixy.
V roce 1999 McBean The Advent opustil, ale na kvalitě celého projektu se to nijak neprojevilo a Ferreira nepolevuje v produkování. Sám nyní provozuje řadu labelů, včetně Kombination Research & Alpha Recordings. Koncertuje doslova po celém světě a během letošního evropského turné navštíví mimo jiné I Českou Republiku. V pátek 18. července vystoupí na Nescafé In Da Mix Stage letošního ročníku festivalu Cosmic Trip.
Nescafé Camp Hotel – Komfort, jaký jste na festivalu ještě nezažili!
Další důvod proč zajet do Teplic na festival Nescafé Cosmic Trip.
Co Vám hotel nabízí? Ubytování pro dvě osoby v uzamykatelném stanu. Kromě toho, že Váš klíček budu střežit sympatičtí recepční, zatímco Vy se budete oddávat tanci pod letní oblohou, na recepci mohou zpracovávat Vaší žádost o snídani přímo do postele (rozuměj do spacáku), nebo Vámi načasované buzení. ,-) Kromě toho všeho Vás ve Vašem stanu budou očekávat „s otevřenou náručí“ dvě úhledně rozložené karimatky, dva načechrané spacáky a dvě svítící baterky.
Pozor!!! Poslední vstupenky jsou stále v prodeji v síti TICKETPRO. Pro Vaši informaci je v areálu možné ubytování také v autokempu, ale pouze vstupenky zakoupené v síti TICKETPRO Vám umožní vychytané ubytování ve festivalovém NESCAFÉ CAMP HOTELU. Cena dvoudenní vstupenky je 649,- Kč + poplatek předprodejce.
Kromě této specialitky se můžete těšit také na Nescafé Bar, Xmag tent, Techno.cz tent a různá další překvapení.
Teebeeho hudební kariéra je jak vystřižená z pohádky. Talentovaný muzikant Torgeir Byrknes z konce světa, studeného a permanentně zapršeného Norska, dokázal díky silné vůli a pořádné dávce sebedůvěry prolomit bariéry tehdy absolutně dosebezahleděné Británie, oslovit své idoly a ve finále s nimi i spolupracovat. A ta nejdůležitější kapitola Teebeemu právě teď začíná. Ale vraťme se na úvod.
Naprosto zásadním momentem bylo pro Teebeeho setkání s Grooveriderem a Goldiem. Kdo těmhle dvěma mocným šéfům britské drum'n'bassové scény padne do oka, má v podstatě vyhráno. O první Teebeeho nahrávky projevily zájem značky A-level, Rugged Vinyl, Juice a hlavně Audio Couture – sublabel Moving Shadow (s tím podepsal smlouvu, když mu bylo šestnáct!) Pak na delší dobu zakotvil u vydavatelství Certificate 18, na kterém kromě řady singlů vydal dvě velmi povedená alba "Black Science Labs" a "Through The Eyes Of A Scorpion". Tady představil svůj producentský rukopis v plné kráse – dokonale čistý zvuk, temná, mrazivá atmosféra a hlavně hutné basové linky, jak je neumí udělat nikdo jiný.
Před čtyřmi lety založil Teebee se svým krajanem Polarem label Subtitles, na kterém kromě nich samotných vydávají Future Prophecies, Zero Tolerance, Illformants, Rob F a jedním singlem přispěli i Couse 4 Concern, Stratus a DJ Abstract. Po té, co se Polar přestěhoval do Ameriky, aby se mohl lépe věnovat skládání hudby k filmům, padla veškerá starost o vydavatelství na Teebeeho. Tomu ale podle všeho obrovské pracovní vytížení nevadí. Kromě vedení labelu a nahrávání vlastního materiálů, stíhá ještě remixovat hip hopové a r'n'b umělce (např. Missy Elliot, Brandy a Nate), skládat hity pro největší hvězdy hudebního šoubyznysu, DJovat po celém světě a teď navíc dokončovat třetí album. A světe div se, Teebeemu se splnil další sen – tahle deska vyjde na značce jeho největšího vzoru, mistra zvuku, Photeka. Tohle spojení se ovšem dalo čekávat – oba mají zálibu v bojových uměních, oba si ulítávají na filmech a hip hopu, oba jsou ve studiu perfekcionalisté a oba posouvají drum'n'bass do zcela nových rovin. Kombinace Photekovy promakané rytmiky a Teebeeho basy je vražedné. "Všichni se ještě posadí na prdel." Teebee asi moc dobře ví, o čem mluví.
Teebee debutuje na Photek Records v červnu singlem Life Continue / Tech G, jeho třetí album vyjde v září.
Teebee vystoupí v sobotu 19.07. na Semtex Live Stage letošního ročníku festivalu Cosmic Trip.
Projekt Headroom tvoří tři DJs. Patrik Skoog, Niklas Ehrlin a Henrik Larsson se sešli na jihu Švédska začátkem roku 1997. Každý měl již za sebou pestrou hudební minulost a zkušenosti s produkcí. Jako raní fanoušci elektroniky a industrialu umělců jako cEvin Key, Front 242, Front Line Assembly nebo Skinny Puppy, začali tvořit elektronickou hudbu pomocí Atari a syntezátorů.Tento styl definoval jejich hudební tvorbu po několik následujících let a pozvolna přecházel v současnou podobu Headroom, která je moderním, inteligentním technem s tribal nádechem a pořádnou dávkou energie.
V roce 1998 podepsali Headroom první smlouvu s nahrávací společnocí a vydali 12" na dobře zavedeném Stockholmském labelu Loop (Loop 041 K.F.C. ep) Debut následovala deska pro skvělý a stále lepší label Evil Deception (Evil Deception 001 Simplicity ep.) provozovaný Cosmic One, obchodem s vinyly v Malmoe. Pro svůj nově domovský label E.D. vydali ještě celou řadu dalších, skvělých desek.
"Domácí práce" následovaly produkce pro středoevropské labely jako Shokoy (SHO 99021 Circumvolution ep.) a Parasound (PARAS 007 Flaming Youth). Navázali plodnou spolupráci s producentem a DJ Glennem Wislonem, ta vedla k vydání několika desek pro Planet Rhythm (PR 024 Too Dark Park), Template (TEMPL 8.11 Neologic Spasm) a Compound (COMP 03 Headmounted Display). Headroom stojí také za projektem South Operations a jednotliví členové vydávají pod známými jmény Sons Of Piru, Render, 4th Way a GPS.
Vystoupeními v USA, Evropě a UK předvedli Headroom světu jak se dovedou postavit k DJingu jako 3 ze 6 gramofonů, nebo jako solo Djs. Vystoupení Skooga, Ehrlina a Larssona je smrští tribal rytmů a ostrého techna.
Promotér festivalů Cosmic Trip Aleš Burger měl být původně další obětí naší rubriky life-style. Posezení u šálku kávy proběhlo v Alešově pracovně a v hektické atmosféře nabídlo několik minut k příjemnému povídání. Z času na čas se však stane, že odpovědi změní koncept celého rozhovoru a my vám tak nabízíme témata nepoměrně zajímavější: produkce, marketing, byznys.
Na hudební scéně se profesně - jako promotér, pohybuješ již bezmála deset let. Zkus mi proto prosím úvodem shrnout své působení řekněme do tří základních bodů...
Prvním styčným bodem je vznik teplické agentury Radical Production. Spojením s DJi Quickiem a Mountainem, kteří měli s taneční hudbou daleko více zkušeností, jsem do toho takříkajíc "vpadl" - oni měli svou hudbu a já jisté organizační schopnosti dané dlouholetou praxí. Od konce školy se de facto nevěnuji ničemu jinému, než hudební produkci a v šestadevadesátém jsme tak svou pozornost zaměřili na přípravu tanečních parties.
Jak k onomu spojení mezi vámi vlastně došlo? Jak jste se potkali?
Od roku 93 jsem pracoval jako produkční v teplickém K.N.A.K.u, jenž byl ve svém čase předním klubem v Čechách. Kluci v té době pořádali techno parties v garáži u Quickiho na zahradě a spojení dvou profesí, tedy produkčního a DJs umožnilo vzájemnou spolupráci. Do té doby se Radical Production věnovala turné kapel po Evropě a podobně...
Nalézáme se tedy v době, kdy se priority agentury zaměřují na taneční scénu...
Přesně. A to je to důležité, jak ty říkáš - druhé období. Stojí za ním vlastně celá geneze festivalu Cosmic Trip. Začali jsme v roce 97 již s koncepcí letního festivalu, nicméně stále jako těžký underground. Komerční charakter získal až od roku 99 (třetího ročníku pozn. Juki), kdy do něj šli zásadní měrou sponzoři. Dnes je Cosmic Trip akcí, která by bez nich nemohla existovat.
Před tím bez sponzora existovat mohla?
Ano. Pro rozpočet akce byl sponzor důležitý, ale ne rozhodující. Teprve až s příchodem firmy Worldonline (dnešní Tiscali pozn. Juki) se celá mašinérie rozjela.
Změnila se v tomto období koncepce festivalu jako taková?
Určitě. První dva ročníky probíhaly velice omezeně a nebyly pro taneční scénu ničím zásadní. Teprve s příchodem komerční fáze se začala profilovat podoba, tak jak jí známe dnes a stávat se určitou ikonou, která má své neoddiskutovatelné místo.
S rostoucí administrativou festivalu i celé agentury jsi své aktivity v nedávné době
přesunul do Prahy. Vznikla dokonce jakási dceřinná společnost Next Level Entertainment. Upřímně mám mezi oběma subjekty trochu zmatek...
Většina administrativních věcí se už dříve odehrávala v Praze. Proto jsem se musel logicky přesunout, aby vývoj neustrnul. V Teplicích zůstala pouze výkonná část agentury. Co se týče Radical Production, tak v současné chvíli víceméně neexistuje. Figuruje pouze jako label a značka, která pravděpodobně již nic nového nepřinese. Společně s přechodem do Prahy došlo k přemístění kreativního centra a zapojení spousty dalších lidí. Z jádra staré agentury jsem zbyl pouze já a Pavel Hájek, který je dodnes mou nepostradatelnou pravou rukou a snad i nejdůležitější osobou v celé společnosti. Přejmenování vychází z chutě učinit čáru za minulostí i ze změny rozsahu náplně naší práce.
Jak dlouho se věnuješ produkci jako takové?
Svou první akci, koncert dánské skupiny President Fetch jsem zprodukoval v sedmnácti letech na živnosťák svého kamaráda. Dnes je mi dvacet devět - dohromady tedy skoro dvanáct let. Nikdy jsem v žádné jiné práci nebyl.
Kdybys měl charakterizovat onu zmiňovanou náplň vaší práce - co všechno produkce obnáší?
Úplně všechno. Prvně musím mít nápad, co vlastně budu dělat. Pokud ho nemám, přichází na řadu objednávka od klienta. Jedna z těchto položek stojí na začátku. Mé poslání je celý kolotoč uvést do chodu. Jinak promotérství obsahuje několik úkonů najednou - například marketing, novinařina, reklama nebo booking. Dělám od každého trochu, ale snažím se vyhnout věcem, jež jsou pro mě jen mechanickou prací. Kreativní management bych to celé nazval...
Jak probíhá produkce přímo na místě?
Mám na hlavě hands-free a dvě vysílačky, přičemž do každého ucha mi jde něco jiného. Ovládám dva samostatné okruhy zaměstnanců, plus lidi starající se o bezpečnost a zdraví. Je to dokonalý systém, party bych mohl řídit i z karavanu před bránou.
Není to jemně stresující? :)
Je to stresující. Na druhou stranu mě to neuvěřitelně baví - vidím, že to funguje.
Tím největším zážitkem nebývá vystoupení některého z interpretů, ale možnost shlédnout ty tisíce lidí, jak si to užívají a celé to funguje. Je v tom rok práce několika lidí a toto je satisfakce.
Příprava takového festivalu trvá celý rok?
Víceméně ano. Od jednání s klienty až po samostatné najímání zaměstnanců téměř celý rok. Už dnes rámcově jednáme o konání příštího ročníku.
Která fáze přípravy probíhá jako první? Sponzor? Booking?
Řekl bych, že to probíhá kontinuálně. Dokud nemáš line-up, není co nabídnout sponzorovi a obráceně. Dokud nemáš jisté peníze, nemůžeš si dovolit dělat line-up.
První fáze je velice riskantní. Musíš sehnat peníze, jinak jsi prostě v prdeli a čekáš, že to celé dobře dopadne. Ze šesti ročníků se nám to díky bohu pětkrát podařilo.
Jsi s letošním festivalem, respektive - jeho přípravami, spokojený?
Rozhodně ano. Letos jsme šli do příprav po hlavě a ve velkém stylu. Od začátku až do konce z toho mám ten nejlepší pocit. Povedl se nám line-up podle našich představ, máme silné partnery. Nechceme se bít do prsou, ale věříme si.
Náročná práce tohoto typu vyžaduje i notnou dávku odpočinku...
Jakým způsobem relaxuješ?
Posledních pár týdnů pouze, když jsem nemocný. :) Jinak pracuji dvanáct až patnáct hodin denně. Ale naučil jsem se už vypínat, je-li třeba. Dva měsíce dokážu být mrtvý brouk - pak se na práci vysloveně těším.
Chodíš se na taneční akce ještě vůbec bavit?
Výjimečně. Chodím sledovat konkurenci a hudební vývoj. Pokud se na akci bavím, tak to není tou akcí a většinou ani hudbou. Je to celé o lidech. Prostě klasická pracovní deformace. :)
Zpět k festivalu. Myslíš si, že Cosmic Trip v letošní konkurenci obstojí?
Stoprocentně. Nerad bych z tohoto rozhovoru dělal PRko, ale jsou festivaly u kterých nemůžeš vědět. U akce která má sedm let vzestupnou návštěvnost bude pokles minimální. Ten, ale upřímně vůbec nepředpokládám. Využíváme nové komunikační kanály a zaměřujeme svou pozornost i na Německo a Rakousko.
Probíhá mezi jednotlivými promotéry letních festivalů vzájemná komunikace? Poměrně dost se hovoří o vznikající asociaci...
Asociace by tomu určitě pomohla. Jistá koordinace tu je, ale musím říct, že to není rovnocenný vztah mezi všemi promotéry. Existují vazby lepší a horší. Já jsem ve spojení s G productions, často komunikuji i s Lighthouse. Je to dáno také tím, že ve všech agenturách pracují ti stejní lidé, kteří se neustále točí. Pochopitelně jsou tu i takoví, se kterými si nemáme vůbec co říci.
Chceš mluvit konkrétně?
Nechci.
Jasně. Co si tedy myslíš o pořádání akcí lidmi bez nějakého hlubšího hudebního backgroundu?
Myslím si, že tihle lidé k tomu přistupují naprosto pragmaticky - jako byznysmeni. To není nic odsouzeníhodného, jelikož nikdo přesně neví, kdo by měl sedět na oněch pomyslných vahách. Prostě je tu trh, šance vydělat peníze a existuje-li poptávka po festivalu, nutně je i nabídka. Takový je kapitalismus. Pro všechny agentury je taneční scéna primárně obchod. A to zatraceně riskantní.
Proč se mu tedy věnuješ, když je tak riskantní?
Protože jsem v rozjetém vlaku a nelze z něho vystoupit. Já sám si tuhle otázku kladu docela často. Když si představím, že by v příštím roce neměl být Cosmic Trip, znamenalo by to najít jiné zaměstnání a všechno úplně opustit - to samozřejmě nelze. Prostě je to uzavřený kruh a tak trošku i slepá cesta.
Pokud vaše aktivity správně chápu, stále se držíte na jakési vlně popularity. Určitá dekadence však dříve nebo později přijít musí...
Pochopitelně. Netýká se to pouze nás. Příkladem může být Open Air Field, který má stále špičkové renomé, ale doby, kdy disponoval obrovskými penězi, je jednoduše pryč. Podobný osud nás časem zřejmě nemine. To víme.
O krok zpět. Jde tedy o přesycenost trhu?
Ano. Každá marketingová příručka v tomhle případě uvádí, že trh se vyvíjí sám. Ve vrcholné fázi vznikne určitý přetlak nabídky. To zažíváme dnes. Tomu by jednak pomohla asociace, jež by udílela licence lidem, kteří to myslí vážně a jsou schopni dodržet určitý standard. Dnes může udělat party kdokoliv a tím vzniká ona zmiňovaná přesycenost. Podle mě je daná také tím, že stále vládne představa, že uspořádat party je obrovská šance vydělat milióny. Tahle myšlenka je naprosto mylná.
Co komunikace s DJs? Mají šanci prosadit se začátečníci?
Dostat se na takovou akci je poměrně složité. Zasílat demo na adresu Next Level je úplně zbytečné. V podstatě musíš být rezident agentury nebo se musíš na akci nějakým způsobem aktivně podílet.
House Of God je světoznámý anglický klub, který nedávno oslavil své desáte narozeniny a právě Paul Bailey je vedle Sir Reala (Round Records/Kracktronic) nebo Surgeona (Dynamic Tension/Tresor)jeden z jeho původních rezidentních djů. Díky svému nezaměnitelnému stylu djingu, který nezapře hiphopové kořeny, si získal celou řadu následovníků a příznivců a i proto si jeho sety mohou fajnšmekři vychutnávat po celé Evropě a občas i v Asii. Dlouhý seznam míst, kde hrál zahrnuje důležitá jména jako například Tresor (Berlin), Neue Heimat (Stuttgart), La Real (Spain), the Orbit (Leeds), Creation Tecnologiq, FGA, (Belgium), Doornroosje (Holland), KRD (Taiwan), Channel[V] (China) and Nox (Singapore).
Producentská činnost Paula Baileyho je také úzce spjata se jménem House Of God. Je totiž jeden ze spoluzakladatelů stejnojmenného labelu, ale nahrává i pro svojí vlastní značku "1881", kterou odstartoval v roce 2002.
Na festivalu Cosmic Trip se Paul "Damage" Bailey představí českému publiku v sobotu 19.července na hlavním Nescafé In Da Mix podiu.
Paul "Damage" Bailey Discography:
HOG Records
Tina Never had a Teddy Bear E.P. - HOG # 666
Josie and her Beautiful Hair E.P. - HOG # 667
Clonus 001 E.P. - HOG # 668
Marigold E.P. - HOG # 669
Broken Mind E.P. - HOG # 670
Tina Never had a Teddy Bear - Remixes (including Surgeon remix) - HOG # 671
Illegal Cuts E.P. - HOG # 672
Sour Candy E.P. - HOG # 673
Lockdown E.P. - HOG # 674
Rooms of the Contagious E.P. - HOG # 675
Current Release - "Kicking against the future" - HOG # 676
1881 Records
Fashon Arrest E.P. - EO01
Powers of X E.P. - EO02
Change the promise E.P. - EO03
Current release - "Sending out an SOS" E.P. - E004
Osobitý funky zvuk London Elektricity má své opodstatnění. Tony Colman koketoval s živou hudbou a jejím spojením s elektronikou odjakživa. Od doby univerzitních studií hrál na piáno a na kytaru, chvíli dokonce vyučoval zpěv a v pětadvaceti založil celkem úspěšnou jazz-funkovou kapelu Izit. Po několika letech nahrávání a koncertování s touhle partičkou nastalo v Londýně hardcore a jungle šílenství, a když se k Tonymu se dostalo Goldieho album 'Timeless', byla mu v tu ránu jeho budoucnost v drum'n'bassu naprosto jasná.
V roce 1996 Colman založil s Chrisem Gossem label Hospital a společně začali také tvořit. Vydali spoustu singlů pod rozličnými pseudonymy, ale až skladba "Song In The Key Of Knife", pod kterou se podepsali jako London Elektricity, jim přinesla první uznání. Další velký úspěch se dostavil s debutovým albem "Pull The Plug" (1999), které je dodnes považováno za jednu z nejzásadnějších drum'n'bassových desek vůbec. V době, kdy britské parkety ovládaly temné bicí a zlověstné synťáky, totiž vneslo na scénu svým optimistickým zvukem potřebné oživení a položilo tak základy liquid funku, který je dnes tak v kurzu. Od tohoto momentu London Elektricity šířili svou hudební filosofii po celém světě - Tony začal hrát ve všech významných klubech v Británii i mimo ní, Hospital Records najednou vydávali pecku za peckou, "vychovali" talentované nováčky High Contrasta a Cyantific a aby toho nebylo málo, jejich label party 'Hospitality' v londýnském klubu Herbal se staly nejvyhlášenějšími liquid funkovými mejdany na scéně.
Chris se musel zaměřit na chod stále úspěšnějšího labelu Hospital a tak se loni London Elektricity přeměnili na Tonyho one man projekt. Jeho první sólový kousek "Cum Dancing" dal tušit, že tahle podoba za tou původní vůbec nezaostává. Ba naopak. Tony s pomocí Roberta Owense a několik dalších neméně známých osobností posléze nahrál album "Billion Dollar Gravy", které bourá hudební žebříčky, cloumá tanečními kluby.. London Elektricity a Hospital právě teď zažívají největší slávu. Tony navíc může zúročit své zkušenosti s živým hraním v projektu London Elektricity live - v několikačlenné kapele, která prý předvádí tu nejhustší drum'n'bassovou šou. Na Cosmic Trip sice přijede Colman sám, ale i tak to bude stát určitě za to. ;)
Debutovali jako Void, hlavní vlnu útoku na mozky techno party people však začali až založením labelu Bleuprint v roce 96. Zlatá éra Blueprint trvá v podstatě dodnes. Začínali jako Outline, posléze se vrhli každý sám do vlastních produkcí. Na labelu dali prostor také Oliverovi Ho a James dvakrát spojil své myšlenky s kouzelníkem Anthony Childem (BP 007 a Surgeonův label Dynamic Tension). Desky Blueprint si rychle hledaly cestu k posluchačům a v roce 98 se na trhu objevilo první album Jamese Ruskina "Further Design", které zaznamenalo fantastický úspěch. Pro Jamese nastalo období tvůrčí a remixérské plodnosti proložené spoustou Djských vystoupení po celém světě.
Druhé album "Point 2" vydal James vloni u berlínského Tresoru a předvedl na něm, že se v žádném případě nehodlá zastavit na místě. Deska je stále na čelních pozicích žebříčků hudebních magazínů a skladby z ní se hrají tam kde publikum zná kvalitní hudbu.
James Ruskin DJ je strůjcem stálých změn, má rád divokost zkrátka chce, aby v setu o něco šlo. Sledovat Jamesovu hru prstů na korekcích je údajně svátkem a on sám přirovnává hraní z gramofonů k live performancím.
K posledním aktivitám Jamese Ruskina patří hlavně založení a vedení zcela nového labelu Coda, který se specializuje na produkce mladých nadějných producentů. Každá z dosud vydaných desek na Coda je ozvláštněna remixy například od Claude Younga nebo samotného Jamese.
Pro další info vyzkoušejte www.blueprintrecords.net.
D.Kay začal s DJingem ve svých sedmnácti a hned nato se vydal na dráhu producenta. Jeho první skladby "Red Wave" a "Golem" jsou dnes na Vídni legendou a to i přesto, že oficiálně nikdy nevyšly. Na britskou scénu scénu vstoupil D.Kay trackem pro kompilaci "Killa Bites" vydavatelství Moving Shadow. Ve stejné době ho navíc bere pod ochranná křídla Dylan, na jehož labelech Outbreak a Spectrum Audio vydal David několik skladeb jako Mindmachine. Následovaly singly na značkách Architecture, Renegade Hardware a Cylon (label Loxyho a Inka, se kterými se D.Kay často potkává i ve studiu).
Hodně povedenou partičku tvoří D.Kay se svým rakouským kamarádem Raw.Fullem. Jako Ill.Skillz vydali už zmiňovanou skladbu "Be There 4 U" (nedávno výborně zremixovanou Concord Dawn a Dylanem), singl "Forgive Myself" (Critical rec), "Fusion Dance EP" (TrickDisc) a jejich další track "Shadowplay" se za nedlouho objeví na Klutově značce Commercial Suicide.
D.Kay ovšem není mistr jen na poli tvrdého drum'n'bassu. Po té, co se svým kámošem Epsilonem nahrál "Barcelonu", se o něj začaly prát i "teplá" vydavatelství jako Renegade a Intalexův Soul:r. V této melodičtější poloze si nedávno padnul do noty s DJem Lee z Metalheadz (tracky "Manipulate The Universe", "Touch"...), se kterým se sejdou na jednom pódiu právě na Cosmic Tripu.
Potkali se koncem devadesátých let na výstavě soch v ICA v Londýně, prodiskutovali své rozdílné názory na moderní hudbu a rozhodli se spolupracovat na příležitostných projektech. Tyto příležitostné schůzky nakonec vyústily v trvalou spolupráci profesionálního teamu, který vydal celou řadu významných techno desek.
Richard Polson v jednom rozhovoru zdůraznil, že The 65D Mavericks nikdy neorientoval na zisk nebo konformitu, ale na vyjádření toho, co dosud nebylo vyjádřeno, na hudbu zaměřenou na mysl stejně tak jako na dancefloor. Pokud si poslechnete některé z jejich produkcí, především pak poslední album na Blueprint ("Defining The Symptom" Blueprint 022 LP/CD), zjistíte, že se vyjádřil zcela přesně. Hudba The 65D Mavericks může být pro někoho těžkou výzvou, pusťte však Richarda a Nicka do klubu se všemi mašinkami a uvidíte jak to začne jiskřit! V průběhu vystoupení The 65D Mavericks v Milkweg v Amsterdamu se klub tak rozjel, že následující DJ odmítl hrát a žádal aby pokračovali dál.
The 65D Mavericks přizpůsobují každé vystoupení tak, aby se jednalo o absolutně specifický set, pokud jej propásnete, nemáte šanci na opakování! Díky tomu dostává publikum vždy čerstvý nářez, okořeněný ranými produkcemi (dosud vydali 2 alba a 3 EP). Richard a Nick jsou zaslouženě uznávaní všemi významnými producenty a DJs na techno scéně a to především díky nekompromisní filosofii a skvělým deskám. Produkují nebo chystají materiál pro Tresor, Surface, Lost/Cosmic, Blueprint, Theory, Infrastructure, Exist, Deta a Ebulition.
Naprosto zásadním momentem bylo pro Teebeeho setkání s Grooveriderem a Goldiem. Kdo těmhle dvěma mocným šéfům britské drum´n´bassové scény padne do oka, má v podstatě vyhráno. O první Teebeeho nahrávky projevily zájem značky A-level, Rugged Vinyl, Juice a hlavně Audio Couture - sublabel Moving Shadow (s tím podepsal smlouvu, když mu bylo šestnáct!) Pak na delší dobu zakotvil u vydavatelství Certificate 18, na kterém kromě řady singlů vydal dvě velmi povedená alba "Black Science Labs" a "Through The Eyes Of A Scorpion". Tady představil svůj producentský rukopis v plné kráse - dokonale čistý zvuk, temná, mrazivá atmosféra a hlavně hutné basové linky, jak je neumí udělat nikdo jiný.
Před čtyřmi lety založil Teebee se svým krajanem Polarem label Subtitles, na kterém kromě nich samotných vydávají Future Prophecies, Zero Tolerance, Illformants, Rob F a jedním singlem přispěli i Couse 4 Concern, Stratus a DJ Abstract. Po té, co se Polar přestěhoval do Ameriky, aby se mohl lépe věnovat skládání hudby k filmům, padla veškerá starost o vydavatelství na Teebeeho. Tomu ale podle všeho obrovské pracovní vytížení nevadí. Kromě vedení labelu a nahrávání vlastního materiálů, stíhá ještě remixovat hip hopvé a r´n´b umělce (např. Missy Elliot, Brandy a Nate), skládat hity pro největší hvězdy hudebního šoubyznysu, DJovat po celém světě a teď navíc dokončovat třetí album. A světe div se, Teebeemu se splnil další sen - tahle deska vyjde na značce jeho největšího vzoru, mistra zvuku, Photeka. Tohle spojení se ovšem dalo čekávat - oba mají zálibu v bojových uměních, oba si ulítávají na filmech a hip hopu, oba jsou ve studiu perfekcionalisté a oba posouvají drum´n´bass do zcela nových rovin. Kombinace Photekovy promakané rytmiky a Teebeeho basy je vražedné. "Všichni se ještě posadí na prdel." Teebee asi moc dobře ví, o čem mluví.
Teebee debutuje na Photek Records v červnu singlem Life Continue / Tech G, jeho třetí album vyjde v září.
"Při pohledu na seznam účinkujících na letošním ročníku Cosmic Tripu zaplesá srdce nejen nejednoho technaře, ale především každého milovníka kvalitní muziky. Zase jsou tady zásadní umělci, kteří tvořili a tvoří základ globální taneční scény. Moc se těším na The Advent, The 65D Mavericks (nedávno na Citadele byli ukrutní:), mystika Maxe Duley (ukáže vám cestu rájem), Jamese Ruskina (jeho technika je neskutečná), jsem zvědavy na Paula Baileyho, Teebeeho (slyšel jsem pár jeho desek a jeden set - génius). Nemůžu se dočkat nezaměnitelného a nenapodobitelného prostředí Auto kempu Pudlák (doufám, že letos bude teplejší voda v bazénu:)."
Co na to IM Cyber?
"Tak na tenhle víkend se těším nejvíc. "Rodinnou" atmošku tentokrát umocní nadupaný line-up složený hlavně z kámošů - D. Kay si konečně odbude v Čechách premiéru, s Leem už doufám pořádně zakalíme a Teebeeho snad rozkalíme. :) Nevím jak London Elektricity, ale Bad Company do týhle veselý party určitě dobře zapadnou. ;)"
Debutní desku vydal na respektovaném labelu kamaráda a spolubydlícího Olivera Ho Meta v roce 1998. Ve stejném období také vymyslel a zrealizoval experimentální CD "Descent", kompilaci, která presentuje práci producentů z Ealingu. Na CD ukazují reálnou možnost odklonu elektronické hudby od taneční podoby k vzdálenějším zvukovým experimentům s různým dopadem účinku podle individuálního založení a rozpoložení posluchače. Jednu promo kopii Descent poslal Max také majiteli labelu Knee Deep, vysoce uznávané osobnosti světa taneční hudby producentovi a DJ Rushovi. Evidentní Rushův zájem o tvorbu Maxe se promítl v navázání spolupráce v podobě vydání "Beyond The Pale EP" - Knee Deep 07 v roce 99.
Kladné odezvy na publikovaný materiál usnadnily Maxovi rozhodování zda založit vlastní label. Vznikl ARCart, který má dvě divize ARC a ARC(ANE). Label velmi rychle zaujal pozornost publika a diskografie Maxe Duley se začala rozvíjet. Díky nabitému DJ programu, šíří majitel ARC velmi efektivně svou práci po celém světě.
ARC presentuje tanečnější podobu Maxovy hudby a produkce podobně zaměřených umělců. ARC(ANE) je mnohem více deep & dark orientovaná divize, která zahrnuje mimo jiné i příležitostné projekty blížící se house music jako například série Elegant Manouevres. ARC je mnohem ostřejší přičemž dokazuje, že hudba nemusí být nutně hlučná a rychlá aby byla tvrdá.
ARCart patří do rodiny labelů z londýnského Ealingu. Meta, Light + Dark, Continual, Figment, Exist, Rogue Beat, Segment a Descent společně atakují mysli a dancefloory na celém světě. České publikum mělo možnost zažít Maxovo vystoupení již několikrát, vždy s velmi kladnou odezvou.
DISCOGRAFIE
'Watch As We Now Drift' 5 skladeb EP META {M003} květen 1998
'Beyond The Pale' 5 skladeb EP KNE'DEEP {KD07} duben 1999
'Lobe Yoga' 4 skladby EP HIGH OCTANE {HOR12} září 1999
'Like Tears In Rain' 4 skladby EP (as MIST) COSMIC {COS21} červenec2000
'Through Tongue And Skin' 4 track EP (as MIST) COSMIC 2001
ARCart
ARC
'Joyrage' 4 track EP ARCMD01 květen 1999
'This Weak Flesh' 4 track EP ARC02 srpen 2000
'Walking Wounded' 4 track EP ARC03 září 2000
'Bliss Within Agony' 4 track EP ARC04 červen 2001
'Canal' 4 track EP ARC05 červenec2001
ARC(ANE)
'Elegant Manoeuvres' 4 track EP ARCN01 únor 2000
'Storyteller' 4 track EP ARCN02 červenec 2000
'Body Conscious' 4 track EP ARCN03 říjen 2000
'Mute Embrace' see MISC. below ARCN04 březen 2001
'Speech Emphasis' 4 track EP ARCN05 duben2001
'S/HE' 3 track EP ARCN06 2001
OSTATNÍ PROJEKTY
REMIXY
'Voice' pro Andrew McLauchlan FIGMENT {FIG03} červen 1999
'Lantau Funk' pro Jamie Ball TURNING POINT {TP01} srpen 1999
'Second Nature' pro Rob Alcock & Tommy Gillard CONTINUAL {CON02r} září 2000
'Step To Makin'' pro Takaaki Itoh ELECTRACOM {EC14} leden 2001
'Melancolia' pro Mike Parker GEOPHONE {GEO07} únor 2001
'Encounter' pro Ben Sims THEORY {TH10.2} březen 2001
'Greet The Sun' pro Hardcell SKUNKWORKS {SK12} září 2001
KOMPILACE
4 tracky na 'Preaching Through The Converted' CD DESCENT {001} srpen 1998
'Dementia' na 'Chorusline' double 12" EP FIGMENT {FIG04} srpen 1999
'Happy Again' na 'Trackhead vol.4' EP DARK HOUSE MUSIC {DHM8}srpen 1999
'Hopeful' na 'Series II' EP MORPHEUS PRODUCTIONS {MP02}listopad 1999
'Serenade' na 'Octane Rating 2000.1' HIGH OCTANE {HOR19} březen 2000
'What Is This?' ne 'EXIST' CD EXIST březen 2001
'Slap' na 'Biomolecular Rhythms vol.3' CD MOLECULAR léto 2001
DALŠÍ PROJEKTY
ARCN04 'Mute Embrace': EP obsahující ARC(ANE) materiál předělaný Hardcellem (SKUNKWORKS), Takaaki Itoh (ELECTRACOM/STIMULUS) & Mike Parker (GEOPHONE). březen 2001
Split EP s Mike Parker ne jeho labelu GEOPHONE .
Split EP se Stevem Bailey na jeho labelu RODZ KONEZ.
Připravuje také remix projekt pro kalifornský projekt DELAY.
V roce 1993 se rozhodl Lee zkombinovat své djské schopnosti, výborný sluch a cit pro hudbu a začal stále více času trávit ve studiu. Toto úsilí zúročil v několika výborných skladbách, které vydal sám, nebo na kterých spolupracoval s jinými producenty. Za zmínku stojí "DJ Lee and Ment4bass", který vyšel pod hlavičkou Liquid Wax nebo "2 Deep" společně s Gwangem, který vyšel na Legend Records. (Gwang úzce spolupracoval s Total Science a společně s nimi založil Legend Records, kde například poprvé vyšel legendární track Champion Sound od Q Project.) Na další známé skladbě "A Touch Of Darkness" spolupracoval s Tangem a vydal jí pod valstním jménem.
Poté Lee ztratil veškeré iluze o businessu, ve kterém se pohyboval, protože producenti nedostávali zaplaceny dohodnuté honoráře za podepsané produkce a rozhodl se vrátit k tomu, co měl rád ze všeho nejvíc - k djingu.
Danny Bukem, Leo Roche a Sarah Sandy rozjížděli v roce 1994 dnes již legendární noc Speed v londýnském klubu Mars v Sohu. Klub v té době hledal dje, který by hrál stejně futuristický sound jako například Fabio, Doc Scott nebo Kemistry a Storm. Dj Lee splňoval přesně tyto požadavky, stal se rezidentem a současně členem Goldieho Metalheadz, kam patří dodnes.
Díky členství v Metalheadz se Leemu otevřely dveře do celého světa. Se svým djským kufrem sjezdil celou Evropu a byl dokonce několikrát na turné po USA.
Málokdo ví, že Dj Lee založil dnes velmi populární vydavatelství Timeless Recordings a navíc dodnes působí jako product manager v jedné z největších drum'n'bassových distribučních firem - Vinyl Distribition, která má na starost labely jako například Virus, 31 Records, Test, True Playaz a další.
Díky tomu se řadí nejen mezi nejvyhledávanější dje, ale patří bezesporu i k nejvlivnějším lidem d'n'b scény.
V současné době se opět začal trochu věnovat vlastní produkci a společně se stále populárnějším vídeňákem D.Kayem chystá hned několik nových tracků, které vyjdou na značce Hospital a na jeho novém labelu Atlas Recordings.
A závěrem příznačnou větu, která se objevila v jednom z nejznámějších drum'n'bassových časopisů Atmosphere:
THE DJ OF THE DJ S - BE PREPARED FOR DJ LEE!!!
LONDON ELEKTRICITY (Hospital/UK)
sobota 19-07-2003 Semtex Live Stage
Projekt London Elektricity založili Tony Colman a Chriss Goss, majitelé vydavatelství Hospital Records. Vydali pod tímto jménem nespočet singlů, úspěšné album Pull The Plug a sestavili několik dílů kompilací Plastic Surgery a Out Patients. Dnes LE reprezentuje pouze Tony, který právě vydal druhé album s názvem Billion Dollar Gravy.
Pořadatelé Nescafé Cosmic Tripu ani tentokrát neupustí od zaběhlého systému dvou velkých pódií. První z nich, Nescafé In Da Mix Stage, bude tradičně věnováno po oba dny kvalitnímu technu. V pátek si málokterý fanoušek tohoto stylu nechá ujít živé vystoupení Francisca Ferreiry aka The Advent nebo set velmi populárního Japonce Takaaki Itoha. V sobotu bude hlavní hrací čas patřit djskému umění majitele značky Blueprint Jamese Ruskina a koncertu uznávané britské techno dvojice - 65D Mavericks.
Druhá scéna bude reprezentovat hned několik směrů taneční hudby. Vedle různých kapel, které ve stylu hip-hopu, trip-hopu a breakbeatu většinou začnou oba večery, bude na Semtex Live Stage dominovat především stále oblíbenější drum'n'bass. Zatímco v pátek jsou do role headlinerů postaveni skvělý britský DJ Lee z labelu Metalheadz a vídeňák D.Kay, objev světové dnb scény, sobotní vrchol se očekává s vystoupením Bad Company, jednoho ze zásadních projektů na poli zlomených beatů.
Do areálu se opět vrací Durex Love Zone, tedy místo, kde budou mít návštěvníci možnost si odpočinout, shlédnout několik erotických vystoupení a ochutnat svůdné koktejly za poslechu trochu klidnější hudby v podání předních domácích nejenom downtempových djů. Poprvé se na festivalu objeví i L&M Global Connection Tent, který v režii Wax Production nabídne nejen živé kapely z Jižní Afriky nebo Mexica, ale i řadu zajímavých djských setů, workshopů nebo ochutnávek exotických pokrmů a nápojů.
Na místo konání se dá dostat autem - z centra Teplic směr Duchcov, u cedule Teplice-konec odbočit doprava (cesta je dobře značena) i hromadnou dopravou - z Hlavního nádraží ČSAD Teplice bude zřízena kyvadlová doprava. Ubytování je možné přímo v autokempu nebo v několika teplických hotelech a penzionech.
Festivalové internetové stránky www.cosmictrip.cz obsahují biografie všech účinkujících doplněné o fotografie a zvukové ukázky v mp3, počítačovou hru s tématikou akce, on-line předprodeje, podrobné mapy lokality a spoustu dalších průběžně aktualizovaných informací. Vstupenky jsou v prodeji od června v obvyklých předprodejích po celé ČR (Ticketpro, Ticketstream, Ticketportál) a na vybraných místech v německých městech Drážďany, Chemnitz, Lipsko a Bautzen.
PŘEDPRODEJ VSTUPENEK:
TICKETPRO - TICKETSTREAM - TICKETPORTAL
1 DEN 349 CZK + poplatek předprodejce
2 DNY 549 CZK + poplatek předprodejce
2 DNY 649 CZK VČETNĚ 2X UBYTOVÁNÍ V NESCAFÉ TENT-HOTEL + poplatek, předprodejce (pouze TICKETPRO)
PŘEDPRODEJ ON-LINE:
www.rave.cz
www.ticketpro.cz
www.ticketstream.cz
www.ticketportal.cz
VSTUPNÉ NA MÍSTĚ:
1 DEN 449 CZK
2 DNY 699 CZK
INFO: www.cosmictrip.cz
Ubytováni/Accomodation: Autokemp Pudlák: +420 (0) 417 539 144
SPECIALS: Nescafé Bar, L&M Global Connection Tent, Nescafé Camp Hotel, TWM DJ School, Xmag Tent, Techno.cz Tent.
Po celou dobu festivalu Vám tak bude k dispozici pohodlný, uzamykatelný stan se stálým dohledem.V ceně 649 + poplatek předprodejce (jen o 100 korun více než běžná cena) je zapůjčený spacák i karimatka, ruční svítilna. V Nescafé Camp Hotelu si muzete objednat buzení, snídani na "pokoj" a jiné standartní hotelové služby. a s pocitem klidu se pak ponořit do víru tance. Pozor! K dispozici je pouze 100 vstupenek, z toho 96 v předprodeji v rámci Ticketpro. Dvě vstupenky můžete vyhrát v soutěži na Techno.cz.
Pouze na Techno.cz máte příležitost vyhrát dvoudenní vstupenku na festival Cosmic Trip spolu s možností příjemného ubytování! Soutěž končí v neděli 8.6.2003!
THE ADVENT (Kombination Research/UK)
Pátek 18-07-2003 Nescafé In Da Mix Stage
Za projektem Advent se skrývá Francisco Ferreira, který začínal koncem osmdesátých letech jako zvukař ve slavném studiu Jack Trax a postupem času se propracoval na jednu z nejzásadnějších osobností světové technoscény. Na svém kontě má dnes už deset (!) alb a nespočet úspěšných singlů. Původní materiál vydává hlavně na vlastních labelech Kombination Research a Alpha Recordings, ale jeho práce najdete i na světoznámých značkách Tresor, Tortured, Synewave, Warp, Conform a dalších.
TAKAAKI ITOH (Majesty, Elektracom, Wals/JPN)
Pátek 18-07-2003 Nescafé In Da Mix Stage
Nejznámější japonský techno producent se u nás už několikrát představil v roli výborného DJe. Svůj první vinyl vydal v roce 1998 na značce Electracom a od té doby pravidelně přispívá i na značky Majesty, Housedust, Stimulus a PVC.
RICHARD POLSON (Surface/UK)
Pátek 18-07-2003 Nescafé In Da Mix Stage
Zakladatel důležitých technolabelů Surface a Blueprint, DJ a producent, člen projektu 65D Mavericks.
CLARK B (Strasse E/GER)
Pátek 18-07-2003 Nescafé In Da Mix Stage
Nejznámější drážďanský DJ a promotér, působící ve věhlasném kulturním komplexu Strasse E.
IGOR PATAKY (Overthere/SK)
Pátek 18-07-2003 Nescafé In Da Mix Stage
Rezident festivalu Cosmic Trip se DJingu věnuje už od roku 1989. Organizuje klubové noci s názvem Overthere, sestavil a namixoval dva díly Techno Energy.
PAVEL KREJDL (Techno.cz/CZ)
Pátek 18-07-2003 Nescafé In Da Mix Stage
Tento zkušený český techno DJ začínal už v roce 1993, kdy pod hlavičkou Planet Alfa hrával například s Paul Van Dykem nebo Marushou. V roce 1999 namixoval sedmý díl populární řady kompilací Techno Energy a dnes patří do produkčního týmu akcí s názvem Unity.
MOUNTAIN (Radicals/CZ)
Pátek 18-07-2003 Nescafé In Da Mix Stage
Jeden ze zakladatelů věhlasné agentury Radical Production, která Cosmic Trip dodnes spolupořádá. Mimo DJingu se věnuje i výtvarným dekoracím a občasné novinařině v oblasti taneční hudby.
DJ LEE (Metalheadz/UK)
Pátek 18-07-2003 Semtex Live Stage
Jeden z nejzkušenějších anglických dnb DJů, který začínal po boku takových jmen jako jsou například Grooverider, Fabio nebo LTJ Bukem. Loni založil vlastní label Atlas Recordings a začal se po delší době opět věnovat vlastní produkci. Společně s D.Kayem si na své konto připsal za velmi krátkou dobu hned několik úspěšných singlů pro značky 31 Records, Hospital, Soul:R a další. Od roku 1994 hraje pod hlavičkou Metalheadz.
D.KAY (Soul:R, BC Authorized/AT)
Pátek 18-07-2003 Semtex Live Stage
Vídeňák D.Kay je bez nadsázky největší nové jméno na současné dnb scéně. Během krátké doby si díky své výborné produkci získal velký respekt po celém světě. Coby producent je velmi aktivní a jeho skladby nebo remixy dodnes vyšly na mnoha respektovaných vydavatelstvích od Renegade Hardware, Biotic a Technical Itch, až po 31 Rec, Atlas, Soul:R nebo Hospital.
DJ LARRY+RICKI FITZ+MC DAVOX (Signall/SK)
Pátek 18-07-2003 Semtex Live Stage
Jeden z nejlepších slovenských dnb DJů založil loni vlastní label Signall, na kterém vydává svou tvorbu. Vítěz loňského DJ Champu si už zahrál po boku takových jmen jako například Optical, Krust, Die, JB nebo Rymetyme. Na Comic Tripu vystoupí společně s kolegou ze Signall crew - Ricki Fitzem a rakouským MCm Davoxem.
JUANITA JUAREZ live (Intellygent/CZ) feat. CHARLIE ONE (Ohm Square/UK)
Pátek 18-07-2003 Semtex Live Stage
Talentovaný producent z Prahy je čerstvě ověnčen titulem Objev roku a jeho tracky získavají kladné recenze v prestižních britských časopisech. V květnu mu vyšlo debutové album na labelu Intellygent. Při jeho vůbec prvním živém vystoupení ho na Cosmic Tripu doprovodí zpěvačka Charlie One z Ohm Square.
STEPHUNK T (Wax/CZ)
Pátek 18-07-2003 Semtex Live Stage
Hudební projekt okolo producenta Štěpána Tůmy (Ex.Liquid Harmony) se skládá z šesti zkušených muzikantů včetně dechové sekce, živé basy a bicích. Mají za sebou řadu úspěšných vystoupení doma i za hranicemi, z nichž asi nejvýznamnější bylo letos před britskými Stereo MCS. Jejich koncerty se nesou v duchu temného hip hopu a breakbeatu, doplněné MCm a živým scratchováním..
IM CYBER (Shadowbox/CZ)
Pátek 18-07-2003 Semtex Live Stage
Další festivalová rezidentka, která se letos jako jediná z České Republiky účastnila Red Bull Music Academy v brazilském Sao Paolu. Na jaře namixovala album Shadowbox2 pro časopis Ultramix.
SOBOTA
JAMES RUSKIN (Blueprint/UK)
Sobota 19-07-2003 Nescafé In Da Mix Stage
Jedno z největších jmen současného techna. Majitel prestižního vydavatelství Blueprint, skvělý DJ a především výborný a uznávaný producent. Vydal dvě alba na německém labelu Tresor plus celou řadu kvalitních singlů. Spolupracoval s Oliverem Ho, Richardem Polsonem nebo Surgeonem.
65D MAVERICKS (Surface, Blueprint/UK)
Sobota 19-07-2003 Nescafé In Da Mix Stage
Dvoučlenný britský projekt, tvořený Richardem Polsonem a Nickem Duntonem, má na svém kontě dvě alba a tři EP pro labely Blueprint a Surface. Jejich osobitá vize techna si získala velký respekt mezi všemi významnými producenty a DJi a v budoucnu chystají materiál pro značky Tresor, Lost nebo Infrastructure.
MAX DULEY (ARCart, Meta/UK)
Sobota 19-07-2003 Nescafé In Da Mix Stage
Londýňan Max Duley se po třech letech DJingu začal věnovat vlastní produkci a debutový singl mu vyšel hned na známém labelu Olivera Ho - Meta. Později založil vlastní značku ARCart, která se dnes řadí ve svém žánru k tomu nejkvalitnějšímu na poli britského techna.
PAUL DAMAGE (House Of God/UK)
Sobota 19-07-2003 Nescafé In Da Mix Stage
Rezident světoznámého klubu House Of God a spoluzakladatel stejnojmenného labelu. Paul hraje pravidelně v nejvýznamnějších klubech v UK, po celé Evropě a občas i v Asii. Jeho producentské aktivity jsou samozřejmě spjaté hlavně s vydavatelstvím HOG, kde mu vyšlo už více než deset dvanáctipalců.
SOAPSPIERRE (Authentic Musíc, Achtermai/UK)
Sobota 19-07-2003 Nescafé In Da Mix Stage
Známý německý techno DJ a producent, který mimo jiné působí i jako šéfredaktor prestižního časopisu Electric Magazine a stará se o booking pro klub Achtermai v Chemnitzu.
TIBOR (Subtech/SK)
Sobota 19-07-2003 Nescafé In Da Mix Stage
Vedle Tokyho a Dala patří Tibor k nejzásadnějším osobnostem slovenské technoscény. Jako první slovenský DJ začal používat technologii Final Scratch, se kterou se představí i na letošním Cosmic Tripu.
KAISERSOZE (Lunar/CZ)
Sobota 19-07-2003 Nescafé In Da Mix Stage
Nejoblíbenější moravský techno DJ je rezidentem Orion Hall, pořádá úspěšné klubovky Vortex, přispívá do hudebního tisku a podílí se na rozhlasovém pořadu Clubbing. Namixoval kompilace Supersonic Garage a Orion Hall a často je hostem parties v Rakousku, Maďarsku nebo Slovinsku.
DAHO+GINGER (NSW/CZ)
Sobota 19-07-2003 Nescafé In Da Mix Stage
Dvojice jabloneckých DJů je známá především svým nezaměnitelným způsobem mixování. Svojí "4 decks show" už představili ve většině českých klubech i festivalech a zahráli si dokonce v legendárním berlínském Tresoru. Řídí vinylovou distribuci Nula2 a občas přispívají do hudebních časopisů svými recenzemi.
QUICKIE (Radicals/CZ)
Sobota 19-07-2003 Nescafé In Da Mix Stage
Rezidentní DJ festivalu Cosmic Trip a dalších akcí Radical Production, na kterých se i aktivně podílí. Jeden z nejznámějších severočeských DJs, který jsou dnes díky svému nezaměnitelnému experimentálnímu soundu známý po celé republice.
BAD COMPANY (BC Recordings/UK)
Sobota 19-07-2003 Semtex Live Stage
Bad Company už svým prvním singlem The Nine v roce 1998 udělali na dnb scéně pořádný rozruch, který je spojen prakticky s každým jejich dalším počinem až dodnes. Jsou to právě oni, kdo celou scénou hýbe a kdo se nikdy nebojí přijít s něčím novým. Dokázali to opět svým aktuálním albem Shot Down On Safari nebo koneckonců i nezapomenutelným DJským vystoupením na loňském OAF.
TEEBEE (Subtitles/NOR)
Sobota 19-07-2003 Semtex Live Stage
Uznávaný norský DJ a producent před lety jako první neangličan prolomil hegemonii britského drum'n'bassu, pak založil skvělý label Subtitles, vydal dvě alba u Certificate 18 a teď chystá třetí pro značku Photek Productions
INDY + WICH (Praha City/CZ)
Sobota 19-07-2003 Semtex Live Stage
Andre, La4 a DJ Wich jsou momentálně asi nejpopulárnější domácí hiphopovou formací. Svědčí o tom průběžné úspěchy v anketách jako Žebřík, Anděl atd. Jejich album My 3 získalo v letošních Dance Awards titul deska roku a o jejich živá vystoupení je obrovský zájem.
KOOGI (Shadowbox/CZ)
Sobota 19-07-2003 Semtex Live Stage
Nejznámější český junglista je rezidentním DJem Cosmic Tripu a řídí úspěšný projekt Shadowbox. Loni mu vyšla stejnojmená mixovaná kompilace a letos sestavil a namixoval průvodní cédéčko Cosmic Trip k časopisu BE.
KATCHA+MC Nu C+Dr. Kary (Workshops/CZ)
Sobota 19-07-2003 Semtex Live Stage
Katcha je známá tím, že ke svým DJským setům s oblibou vyhledává vokální doprovod. Na letošním Cosmic Tripu se k ní připojí frontman skupiny Skyline MC Nu C a nejznámější český ragga MC - Dr.Kary.
GHONZALES (Roxy/CZ)
Sobota 19-07-2003 Semtex Live Stage
Oblíbený pražský DJ, pohybující se na domácí scéně už několik let. Působí jako lektor v DJské škole TWM. Zahrál si po boku takových hvězd jako je například Ed Rush, Zinc nebo Grooverider.