PARTYINFO
HRADHOUSE 2004
Datum konání: |
20.08.2004 - pátek |
Místo konání: |
Boskovice - Hrad Boskovice |
DJs: |
Techno.cz stage: Chris Liebing, Lucca, Chris Cowie, Michael Burian, Orbith, Monotype (Techno.cz), Deepdance (Techno.cz), Hydrophonic, Skipworker, Laura Level, Airfish Semtex Live stage: Liquid A, Wychitawacs, Pat Heart, Dodo.man, Dan Cooley, Lillou, Marthen Benson + Hedges Fabric Tent: Adam N, Er, Ringo, Ian Blond, Hyde, Miss Renny, Martin Gredner, Molczik Shadowbox Stage: Cosmic Cube, X-morph, Koogi, Anakin, Sweg, Inspiral X62, Therapist Solid Session Cafe: Vik, Javas, Koala, Muzzy, Marcco, Uibe, Animal F, Don Juan Disco |
Live: |
Monkey Bussiness, Skyline, Pablo´s Majic Carpet, Brian Sanhai |
Info: |
katka@mersey.cz |
Line-up: |
Techno Cz Floor 16.30 Airfish (Vichr,cz) 17.00 Laura Level (Strobe,CZ) 18.00 Hydrophonic (323,CZ) 19.00 Monotype (Techno.CZ) 20.00 Deepdance (Techno.CZ) 21.00 Skipworker (G.Productions) 22.00 Chris Cowie (F1,GB) 23.30 Brian Sanhaji live (DE) 00.30 Chris Liebing (CLR,De) 02.30 Lucca (Acapulco,CZ) + David Squillace (It) - special guest 05.00 Michael Burian (JPA,CZ) 06.30 Orbith (JPA,CZ) 07.30 end Semtex Live + house stage stage 17.00 Liquid A 19.00 Pablo´s Majic Carpet (Mexico) 20.30 soundcheck/zvuková zkouška 21.00 Monkey Business 23.00 Skyline 00.00 Wychitawacs (21:10,SK) 01.00 Pat Heart (FR) 03.00 Dodo.man (Bajkonur,SK) 04.00 Dan Cooley (Radio 1) 05.00 Lillou 06.00 Marthen 07.00 end Red Tent with Fabric DJs 17.00-18.00 Adam N 18.30-20.00 Er 20.00-21.30 Molczik 21.30-23.00 Lautek 23.00-00.30 Martin Gredner 00.30-02.00 Ian Blond 02.00-03.30 Hyde 03.30-05.30 Miss renny 05.30-07.00 Ringo Shadowbox Stage: 17.00 Cosmic Cube (Boskovice) 19.00 Sweg (Shadowbox) 21.00 Akira (Shadowbox) 23.00 Inspiral X62 (Dvoika.Troika) 01.00 Koogi (Shadowbox) 03.00 Xmorph (Redroom,Brno) 05.00 Therapist (WKC) 07.00 end Solid Session Cafe: 17.00 Don Juan 18.00 Animal F 19.00 Uibe 20.30 Marcco 23.00 Koala 01.00 Javas 03.00 Vik 05.00 Muzzy 07.00 end |
Navigace, parkování
Hradhouse se nachází na hradě v Boskovicích u Brna, 37 km směr Svitavy.Doporučujeme přijet do Boskovic před 17.00, kdy 3 parkoviště (orientujte se dle navigačních cedulí v Boskovicích) budou ještě relativně volná. Parkování pro umělce a akreditované osoby je zajištěno v parkovacích zónách 01,02 pouze s vjezdovou kartou. Umělci parkují v zóně 02 pod zámkem (pokud nejsou držiteli karty 01) a na kopec je vyváží festivalové taxi, tel: 603961887.
Ubytování, koupání
Doporučujeme ubytování v autocampu Suchý nedaleko Boskovic, směr Prostějov.Zde je možnost koupání v jezeře. Výborné koupání je v lomu v Blansku a na koupališti v Blansku. Ceny nápojů na Hradhouse - viz příloha
Omezení
Na festival Hradhouse je zakázáno donášet si vlastní pití a jakékoliv nebezpečné předměty a zdraví ohrožující látky.
Přelézání plotů, či pokus o vniknutí do areálu bez platné vstupenky bude považováno za krádež a věc bude předána Policii České Republiky.Povoleno je fotografování a pořizování videozáznamu. Zakázáno je pořizování audiozáznamu.
Počet podií: 5
Počet účinkujících :46
Maximální kapacita: 6000
Technické zabezpečení
Festival ozvučuje a svítí firma Music Data, používající francouzský soundsystem Nexo.Na každém z hlavních podií je hudební systém o výkonu 48 kW. Připraveny jsou doprovodné projekce na 3 projekčních plátnech a 4 plazmových obrazovkách na hlavních barech.
Šatna
Na festivalu bude šatna pro uložení baťohů a oblečení. Uložení na noc stojí 15 Kč.
Info 606606306
Doprovodné stánky
Na Hradhouse budou tyto stánky:
čajovna, palačinkárna,stánek se svítícími tyčinkami - lighsticks, stánek nokia gallery - soutěž o mobilní telefony, stánek Techno.cz, stánek Xmag
Dotazy : katka@mersey.cz
Bagls Restaurant, Nám.SNP, Bratislava
Radost, Obchodná ul., Bratislava
Eden Klub, Žabotová ul., Bratislava
Notape Shop, Jakubovo námestie 13, Bratislava
Leeloo Station, Braneckého 1, Trenčín
KrankenHauz, Nám SNP 6, Trenčín
Doprava autem
Z Prahy, Středních, Jižních, Severních a Západních Čech:
po dálnici D1 do Brna a odtud 37 km směr Svitavy
Z Pardubic, Hradce Králové a Východních Čech:
směr Svitavy, Letovice, Boskovice
Ze Severní Moravy:
směr Olomouc, Prostějov, Boskovice
Ze Slovenska:
Bratislava, Brno, Boskovice - směr Svitavy 37km
Autobus, vlak
Kyvadlová doprava
od Janáčkova divadla, jízdné 50 Kč
kontakt 608 603 384
19,00 Brno - Boskovice
20,30 Brno - Boskovice
22,00 Brno - Boskovice
05,30 Boskovice - Brno
07,15 Boskovice - Brno
Jak jsi prožil doposavad léto, co tě hudebně nejvíc nadchlo potěšilo, pobavilo?
Celé leto som prežil pracovne a festivalovo. Navštívil som skoro všetky slovenské festivaly, kde sa hrala elektronická tanečná hudba. Hudobne ma najviac zaujali S.Walker (na festivale Pohoda), Colin Dale (na festivale Ropucha) a veľmi ma prekvapil aj Tkac&Haverlik svojim setom na festivale Nočné Vlny. Aj keď nie som veľkým priaznivcom štýlu, ktorý oni hrajú, to čo som počul bolo veľmi zaujímavo podané a originálne, aj keď trošku rýchle... Najviac ma sklamal asi Jaydee, ktorý hral úplne inak ako keď som sním posledne hral v Bratislave Inak na dovolenku som zatial čas nemel, a tak to vyzerá že toto leto ani mať nebudem. Pár dní som strávil u nás doma v Tatrách, ale počasie veľmi neprialo, takže som si toho veľmi neužil ....
Jak by jsi ohodnotil dění na slovenské (bratislavské) taneční scéně. Ta brněnská je v poslední době, až na určité výjimky, zmítána zvyšujícím se nezájmem publika, jak jste na tom vy?
Bratislavská tanečná scéna je na tom tak všeliako. Na jednej strane zavreli pár klubov, skončili veľké párties Boomerang a pod, na druhej strane fungujú nove kluby ako Spojka, začína sa dariť aj Unique klubu, a je tu aj pár stálic ako Buddha Bar, Hlbočina, Učko, Elam atď. Nemám pocit, že by slovenské publikum stratilo záujem o tanečnú hudbu, skor mám pocit že starne, a hľada si svoje pohodlie. T.j. menšie kluby, menej ludi, vačší dôraz sa kladie na kvalitu, atď ... Čo chýba tunajšej scéne, je väčší priestor v médiach ...
Doneslo se mi, že Subtech končí v U Klubu, jak vidíš budoucnost tohoto legendárního prostoru po této radikální změně?
U Klub ako taký už skončil asi pred rokom. Subtech ako agentúra skončil, vznikla agentúra (alebo združenie djs) Standa, a U klub je pod novým vedením, a volá sa Učko. Viac informácii o klube je možne nájsť www.ucko.sk
Pro lidi u nás, kteří se ještě s tvým hraním neměli tu čest setkat, bych tě poprosil o bližší popis tvého oblíbeného stylu?
Neviem ako by som to opísal, pretože nemám vyšpecifikovaný nejaký konkrétny štýl. Sám veľmi nerád hudbu škatuľkujem. Hrám Tech-house, Groove, Jazzy, Deep a kupujem si aj techno dosky ....
Co se týče Hradhousu jaký máš k němu vztah? Co od letošního ročníků očekáváš?
K Hradhouse mám silný vzťah, je to jeden z mojích najoľúbenejších festivaloch vôbec, a to nie len kvôli svojej jedinečnej atmosfére a prostredí, v ktorom sa tento festival koná, ale aj kvoli tomu že sa na Hradhouse vždy dobre zabavím .... Hral som na predchádzajúcich ročnikoch, a keď ich mám porovnať ten posledný ma trošku sklamal hudobne (na house floore Ian Ossia a Eric Fisher), ten predchádzajúci mi pripadal lepší. Atmosférou a organizáciou boli oba ročníky na výbornej úrovni, a preto sa
veľmi teším aj na tohoročný Hradhouse.
Jaký z festivalů na Slovensku by jsi považoval za nejvydařenější a z radostí nás pozval?
Určite si nenechajte újsť festival Pohoda, ktorý už určite prerástol do festivalu Európskeho formátu, ďalej skvelými festivalmi boli Nočné Vlny, Hrad, Ropucha .... chystá sa ešte Hodokvas, ktorý je považovaný za druhý najväčší slovenský festival. Minulý ročník dopadol veľmi dobre, tak uvidíme ako to bude toho roku ...
S kterým Dj by si nejradši vystoupil a kde, máš nějaké tajné přáni?
Keď som pred desiatimi rokmi začínal, kupoval som si platne a počúval set od djov, ktorých som mal rád. Teraz sa s väčšinou z nich osobne poznám, z niektorymi dokonca spolupracujem, a som rád že sa mi v živote vôbec naskytla možnosť hrať po ich boku. Viem že sú to tak ako my obyčajný ľudia, a aj oni to všetko robia pre ich lásku k hudbe a nie pre to, aby boli superstars. Takže už ani ja nemám sen o hraní z nejakým djom, ale vždy sa teším keď mám hrať opäť z niekym ako Colin Dale, Nathan Coles, Nils Hess, Alex Dean, Terry Francis atď, atď ... Moje sny sú dotiahnuť moju vlastnú produkciu až tam, aby som z takými ľudmi mohol spoločne spolupracovať na hudbe ....
Působí na tebe stejně fascinujícím dojmem i jiný druh umění než jen hudba?
Grafika, Fotka, Graffiti ...
Čteš rád, doporučil by si nám něco na dlouhé letní dny?
Aj keď som niekedy čítaval veľmi rád, na knihy v mojom momentálnom hektickom živote nemám čas. Ako tak to doháňam kinoklubovými filmami, na vašej čt.
Good vibe! dodo
Jelikož jsem navštívila i konert v Buchlovicích také před rokem, mohla jsem porovnat, kam se kapela posunula za rok vystupování.
"Monkáči" naběhli na podium v amfiteátru po osmé hodině večerní a měli na sobě další výstřelek -
červené fotbalové dresy. S prvními tóny nádherně vynikl superkvalitní zvuk, který si kapela vozí s sebou.
Rytmická sekce Pavel Mrázek (bicí) - Martin Houdek (basa) energicky hnala kapelu vpřed, zatímco
frontman a duše projektu klávesista Roman Holý podbarvoval spolu s druhým klávesistou A. Brouskem
jednotlivé skladby.
V první půli koncertu zazněly jak hity z prvního alba ...Party Shit, Solidarnoscz, tak například novější Sweet Masturbation a Dirty. Jednotlivé skladby byly výtečně odlehčovány všelijakým vtipkováním, zpěvák Matěj Ruppert například parodoval operní zpěv či předstíral poruchu hlasu a to vše přispělo k výborné atmosféře akce. Žertů však bylo s mírou (loni to až přeháněli na úkor hudby) a více vynikla bravurní sehranost Monkey týmu, kapela skutečně velice vyzrála a kvalitou je srovnatelná s velikány světového funky popu - s Brand New Heavies.
Mezi jednotlivými skladbami vynikly i zfunkované písně "Král do boje táh" od Karla Kryla (žeby Roman Holý takto parodoval bojovníka za češství Daniela Landu, který nedávno pateticky nahrál celé album Kryla ?)
a velice zábavné bylo i parodování Whitney Houston Tanyou Graves. V polovině koncertu přišlo úžasné sólo na kytaru Oldy Krejčovse, následovala nádherná hymna My Friends a překrásný pomalý hit Piece Of My Life.
Vynikající koncert v Buchlovicích byl tou nejlepší pozvánkou před blížícím se Hradhouse. Kapela prožívá své nejlepší období, což ostatně potvrdil nekonečný potlesk na konci koncertu a několik přídavků na závěr. Monkey Business odehráli 3 hodiny té nejlepší funky hudby,a buchlovské publikum zažilo další vyjímečnou noc (po stejně dobrém Pražském Výběru před týdnem).
Text: Ivana Hosová
Foto: Martin Tocháček
Největší moravský taneční festival se blíží. Hradhouse s pořadovým číslem 7 se bude konat opět na hradě v Boskovicích u Brna a to v pátek 20.8. V letošním roce byla akce obohacena o vystoupení skupin Monkey Business, Skyline a mexických Pablo's Majic Carpet. Poprvé v historii festivalu vystoupí také techno DJ s absolutní světové špičky a tím je Chris Liebing z Frankfurtu.
Vstupenky na Hradhouse 2004 máte možnost koupit se slevou za 360 Kč pouze do 9.8., seznam předprodejů je na www.hradhouse.cz/tickets. Vstupenky můžete objednat i přes www.shop.techno.cz.
Uzávěrka akreditací je 13.8.
Kompletní informace o festivalu naleznete na www.hradhouse.cz.
Lucca + special guest Davide Squillace (It)
Česká DJka Lucca je vytrvalou propagátorkou tzv. neapolského zvuku, který je poznávacím znakem celé generace úspěšných italských producentů konce 90´let.Nejznámějším z početné skupiny těchto umělců je bezesporu Marco Carola, ale oblibě se těší i jeho vynikající kolegové Gaetano Parisio, Rino Cerrone,Danilo Vigorito či mladší generace David Squillace či Markantonio. Neapolský funky zvuk je založen na hutné basové lince, doplněné zastřenými melodiemi a často se blíží spíše k tech house, i když nepostrádá náboj a energii.Kdo zná Carolův slavný hit Question 9, ví o čem je řeč.
Lucca má již delší dobu v plánu koncept samostatné neapolské noci v ČR, ale zatím zůstalo jen u "dovozu" jednotlivců, naposledy byl jejím hostem Marco Carola na narozeninách Fabricu.Dalším jejím hostem bude tedy Davide Squillace, kterého dodatečně Lucca pozvala na Hradhouse 2004, a který s Luccou vystoupí ve speciálním setu mezi 2. a 5. hodinou ranní.Davide Squillace se narodil v roce 1977 v městě Siena a od svých 17 let začal organizovat parties v Neapoli,kam se přestěhoval.
V osmnácti se na tři roky přestěhoval do Londýna, kde se intenzivně učil zacházet s elektronickým vybavením a dosáhl takového pokroku, že již v roce 98 jeden z jeho prvních tracků vyšel na prestižním labelu Primate a zanedlouho i na labelech Audio a Contrast. V Roce 99 se vrátil do Neapole a rychle se zabydlel v komunitě tamních DJs se kterými hojně vystupoval. Na počátku roku 2000 začal studovat zvukové inženýrství a na dva roky omezil vlastní tvorbu.
V roce 92 založil hned tři projekty, labely Design Music, známý Conform a projekt Sketch, kde dává prostor ostatním umělcům k remixům svých skladeb. Krátce nato o stále více prosazujícícho se producenta projevil zájem vlivný Cocoon Booking Svena Vatha, jehož je nyní Davide Squillace členem.
1. Jak bys mohl popsat hudební scénu ve Frankfurtu, kde žiješ?
Nedá se v současnosti mluvit o žádné scéně. Můžeš tu slyšet všechny možné styly hudby,
všechny žánry v různých klubech a diskotékách. Frankfurt bych spíše nazval ráj nočního života….
2. Takže se nedá ani mluvit o nějakém vývoji?
Nejsem si tím jistý.
3. Máte ve Frankfurtu také nějaké velké festivaly jako je Hradhouse?
Bohužel už tu žádný větší festival není! Před lety tu dobře fungovala velká akce Tunnel Rave, ale teď tu jsou jen nějaké open air tech house minifestiválky.
4. Co je nového v legenárním klubu U60311 a v novém klubu Svena Vatha?
Mám trochu dojem, že jsme si party people trochu rozmazlili. Klub U60311 je plný, pouze
Když zde hraje Chris Liebing nebo nějaká velká hvězda, a ani tehdy není garance návštěvnosti. Klub Svena Vatha ještě nezačal fungovat, ale myslím, že to bude futuristické a
hodně pokrokové místo pro příznivce electra.
5. Jsi členem CLR bookingu, jak se to podařilo?
Než jsem byl v CLR, bookovala mě agentura Globaltunes. Přes tuto agenturu mě několikrát bobjednala Tina a já jsem se s ní potom dohodl na zastupováni CLR. Myslím, že si mě oblíbili na akci Audiolove, protože nabídka od nich přišla po společném hraní s Liebingem zde.
6. Můžeš nám prozradit jaké vybavení přivezeš na Hradhouse?
Používám Dell Laptop s mým Liveact programem (Ableton), Döepfer Drehbank ,
Evolution x-session, Sonalksis EQ – GRM Fx series – RME HammerFall.
7. Co je nového na Tvém labelu Enable Recordings?
Ten projekt běží od roku 2001. Předtím jsem vydával na undergroundové značce Triebtäter. Do teď jsem vydal asi 16 desek, z toho 14 na Enable a 2 a něco I jinde. Nejnovější je track
na Enable 010 s názvem "Zeitsprung". Na podzim chci začít práci na novém labelu “Sanhaji” .
8. Jmenuj nám pár djs a producentů, které máš v oblibě:
Mí oblíbenci určitě jsou Chris Liebing,Adam Beyer, Dalibor Rogic mezi producenty Speedy J, Chris Liebing, Hertz.
9. Jaký je tvůj názor na českou techno scénu?
Tak to se omlouvám, nevím nic o Vaší scéně.
10. Jaké je tvé aktuální Top 10?
1. Swedish steel ltd - „Leckebusch remix“ / Drumcode 27,5
2. Hertz - Look back to see the future Ep / Reloop011
3. Chris Liebing – Evolution / ClR LP
4. Cari Leckebusch – Future Shock (H-PRODUCTIONS)
5. Hardcell – Ground effect / Drumcode 27
6. Chris Liebing - STRING THEORY RMXS (CLR)
7. Hertz – Granit / Drumcode 27
8. Michael de hey – Do you want me / Hey002
9. Brian Sanhaji – Zeitsprung e.p / Enable 010
10. H – world downfall part 2 / Redseal (alltime favorite)
Chris Cowie stál u zrodu elektronické hudby ve Velké Británii. Po dobu třinácti let vlastnil 2 úspěšné vydavatelství - Hook a Bellboy, jeho skladby (jichž má na svědomí asi 240) hraje snad každý DJ přes Jeffa Millse, Chemical Brothers, Carla Coxe, Paula van Dyka, Sashu až po Johna Digweeda, Cari Lukebusche, Laurenta Garniera, Paula Oakenfoalda, Davea Angela... Ať už se jedná o techno, tech-house, break beat, elektro nebo hip-hop jeho skladby patřili vždy mezi to nejlepší, co na trhu seženete-určitě také díky tomu, že hudbu nedělá jako mnoho ostatních pouze skládáním loopů stažených na veřejných web stránkách, nýbrž tvořením hudby na plastní pěst. V jeho skladbách můžete slyšet jeho samého hrát na kytaru či jiný nástroj. Jeho studio obsahuje nespočet mašinek které ke své práci potřebuje.
Skvělý obrázek o Chrisově práci si uděláte poslechnete-li si jeho album Best Behaviour, které je složeno z 22 tech-housových a techno skladeb z jejichž hloubky a propracovanosti vám naskočí husí kůže.
V roce 2002 byl nominován na nejlepší mix roku na britském Radio 1 BBC spolu s Darrenem Amersonem a Sashou. Jeho sety jsou vždy pestré, nechybí energie a melodie. Se svým Djským kudříkem procestoval všechny kontinenty kromě Antarktidy a Afriky. V současnosti pracuje taktéž s programem Ableton live!, jež se pomalu ale jistě usídluje také na naší scéně.
Top 10:
1. Technasia - Fusin
2. Justin Berkovi - Electricity (music man)
3. Chris Cowie - U
4. Cari Lukebusch - Onnone promo
5. Alexandr Kowalski - Basf
6. Chris Cowie - Cheetah
7. San - Stoner
8. Manu Kenton - Industrial (virtual)
9. Lucca - Mirage 1 (Umek rmx)
10. DJ Godfather - Get your gigs on
V devadesátých letech jsi hrál v nějaké ostré kapele, jaké to bylo?
Nejdřív jsem "hrál" v punkových kapelách kolem roku 1983. když říkám "hrál" tak mám na mysli ty dva akordy na kytaru, které jsem tehdy uměl. Nakonec se vyrojily kapely jako Bronski Beat a Dead Or Alive, to byl rok 1985 a mě se začal líbit jejich elektronický zvuk...
Změnili jsme sound na elektro disko a nazvali jsme se 'This Brilliant Career' a našimi hlavními konkurenty byli The Shamen, kteří byli taky z Aberdeenu jako my. Narozdíl od nás, oni měli manažera a my ne, takže podle toho to pak dopadlo s našimi karierami. Důležité je, že tehdy jsem začal dělat první elektronickou hudbu.
Jak to potom pokračovalo směrem k gramofonům a vlastnímu studiu?
Studio jsem měl ještě, než jsem se dostal k gramofonům a elektronice, měl jsem ho v dobách, kdy taneční scéna neexistovala. Ale v roce 1988 jsem uslyšel první skutečný track od Marshalla Jeffersona, připadalo mi to dost divné, ale zkusil jsem udělat něco podobného, ačkoliv můj první skutečný track vznikl až v roce 1991. Byla to naprosto první věc v mém rodném Skotsku, rychle nato vydali track lidi ze Soma (The Slam Guys).
Takže se dá říci, že jsi byl jedním z naprosto prvních producentů. Se kterými lidmi jsi se tehdy kamarádil?
Nemůžu říci, že bych s někým byl velký přítel, ale například jsem se tehdy hodně stýkal s Westbamem, jehož 2 věci mě tehdy ovlivnily. V Aberdeenu jsem byl jediný producent, ovšemže, během dalších let jsem se stýkal i se známými lidmi, jako jsou Jeff Mills nebo Carl Cox.
Abych Tě uvedl do obrazu, v těch dobách u nás žádná scéna nebyla a vše začalo až po roce 1992 otevřením pražské Radosti FX a na Moravě prvními, Rakouskem ovlivněnými ravey v Břeclavi. U nás tehdy letěl berlínský underground (Nick Cave, Crime and The City Solution, Hugo Race and The True Spirit) nebo americký grunge (Nirvana, Pearl Jam, Faith No More). Poslouchal jsi i tuto hudbu?
Z toho co jmenuješ mě zajímala jen Nirvana a udělal jsem nějaké jejich remixy.
Jednou jsi mi říkal, že jsi uspořádal první Mayday 1.5.1990 v Aberdeenu, jak to vlastně bylo?
Ano. Většina lidí si myslí, že Mayday je z Německa, ale Mayday pochází ze Skotska a pořádali jsme je se svým kolegou Stuartem. Pozvali jsme Westbama, Marushu a Orbital a Westbamovi se jméno tak líbilo, že to pak použil na svoji akci v Německu. My jsme netoužili dělat další akce, takže nám to nevadilo.
Přenesme se do roku 2003, světová scéna a hlavně labely a jejich distribuční sítě jsou v krizi, jakou předpovídáš budoucnost?
Nedávno jsem zmrazil své labely Bellboy a Hook a nejdříve jsem si myslel, že to je nějaká moje velká chyba, co pád těchto labelů zapřičinila. Ale teď vím, že to prostě muselo přijít, obrovské potíže vedly k zániku mnoha labelů i distribuční sítě Prime...
Zkrátka, všechny vydavatelské společnosti mají velké problémy a nevím jak to dlouho potrvá. Scéna se pomalu zvedá, ale nikdy už nedosáhne boomu z roku 2000. Myslím, že bude dobré přejít na elektronické labely a prodávat tracky za symbolickou cenu 1 Eur na internetu. Problém je v tom, že když vylisuješ vinyl a prodáš 1000 kusů, nevyděláš v podstatě nic. Až nad 2000 ks se dá mluvit o zisku.Pokud ale prodáš 1000 downloadů za 1 eur, máš čistý zisk 1000 eur.
Před 5 lety každý dobrý track prodal 15000 kusů, dnes tohoto čísla dosáhnou jen největší hity.. Taky je problém, že trh s deskami je zamořen špatnými tracky a je těžké se v tom mišmaši orientovat a najít kvalitu. Vem si, dnes všichni znějí hodně podobně, jeden kopíruje druhého. Nevidím, žádné výrazné inovace. Nikdo neriskuje přijít s něčím novým.
V Británii prý se vracejí kytarovky i divoké undergroundové techno ravey, je to tak?
Ano, nezávislá kytarová scéna je v Anglii teď opět na vrcholu. Připomíná mi to dny počátků house, kdy paralelně existovala scéna kytarovek. Navíc je super, že některé nové kapely znějí opravdu originálně. O divokých ravech vím jen to, že někteří promotéři to opět zkoušejí. Určitě to pomůže očištění scény, která u nás v Británii byla za deset let hodně zkomercionalizovaná a prohnilá. House se hraje už i v supermarketech a mcDonaldu. Dochází k paradoxu, teenageři považují taneční scénu za něco zastaralého a líbí se jim odlišné věci jako například Justin Timberlike...
Ještě k raveum... jaký je v lastně rozdíl mezi návšěvníky Ministry of Sound a divokých akcí?
Pokud vím nejde o žádné ilegální ravey, ale pouze o free parties, které mají vzkřísit atmosféru začátků. Já si pamatuji skutečné ilegální ravey a musím říci, že to byla nejlepší doba. Ministry of Sound byl také výborný klub, ale nyní je to jen místo pro turisty. Na ilegální ravey jsme táhli třeba kilometr přes pole svoje klávesy a syntezátory a byli jsme celí od bláta... Byl to strašný chaos a někdy jsme místo konání málem nenašli, stačilo, že někdo odstranil 2 šipky na stromech a nikdo nevěděl kam jít. Jenže organizátoři museli vžy akci pečlivě tajit, jinak to nešlo.Škoda, že spousta dnešních clubberů tohle nezažila.
Za měsíc přijedeš na festival Hradhouse, kde před Tebou hráli například Marco Bailey či Evil Eddie Richards. Co od Tebe můžeme čekat?
Já nikdy nevím, co budu hrát, dokud nevidím publikum, buď zvolím tech house nebo techno...
Každý dnes ví o Tvé spolupráci ve studiu s českou top star Luccou, proč jsi se s ní rozhodl spolupracovat?
Lucca mě před dvěma lety požádala o track Teherapy na své mixované CD a já jsem souhlasil. Pak jsem slyšel to CD (Bassline - Hradhouse CD 2002) a byl jsem fakt nadšen jak je to udělané a namíchané, taky neznám mnoho techno dýdžejek a byl jsem zvědav podle čeho ty tracky volila, zda to dělá poctivě...atd. Pak jsem ji potkal v Barceloně, kde jsem žil několik let a viděl hrát, a s otevřenou pusou jsem pochopil, že to je skutečně vzácná a hudbě velice oddaná bytost. Jinak bych ji práci ve studiu nikdy nenabídl.
Jaké to je pracovat s Luccou ve studiu?
Musím říci, že zezačátku jsme měli určité potíže, protože jsme si úplně nerozuměli v tom "co to je techno". Postupně se však Lucca velice zlepšila v popisu toho, co chce vytvořit. Já totiž neudělám nic bez ní, vždy čekám pro kterou možnost se v dané chvíli rozhodne, samozřejmě z možností, zvuků atp, které ji navrhnu.
Ona je režisér a já jsem specialista na zvuk, takže ani nevidím smysl v tom, aby se učila ovládat ty všechny mašinky a kompresory, které ve studiu mám. Navíc, Lucca vždycky přinese spoustu desek a nadšeně mi popisuje, co se jí na které desce líbí. Někdy dochází ke komickým situacím, ona si myslí, že Danilo Vigorito či Marco Carola jsou největší hvězdy a já je skoro neznám. Ona zase moc nezná věci od Jeffa Millse a Roberta Hooda...
Další věc je ta, že mě ani nevadí, že nehraje na nějaký nástroj, dělal jsem se spoustou slavných lidí, kteří nehráli na žádný nástroj. Všechno to je o citu a nápadech a v tomto ohledu se Lucca dost zlepšila. A taky musím říct, že díky Lucce se učím i já... bez ní bych spoustu nových mladých producentů ani neznal. Takže se vzájemně ovlivňujeme, děláme moderní věci podobné Carolovi, ale přidáváme do toho mé esence Detroitu a myslím, že vzniká skutečný Lucca sound.
V životě jsi požíval spoustu pseudonymů, můžeš nám jmenovat některé z nich a některé zásadní tracky, které jsi udělal?
Používal jsem asi 30 nicků, například Vegas Soul, X Cabs, Deniro, Scan Carriers, Dawntreader, Landlord, Percy X (ve spolupráci), Havanna (ve spolupráci), Cowie + San (ve spolupráci) Christopher Lawrence (ve spolupráci), DJ Lucca (ve spolupráci). Vydal jsem spoustu tracků na spoustě značek Hook, Bellboy, Soma, Global Underground, Music Man, R+S, F2, Ministry of sound, Positiva, additive... atd. Teď většinou používám své vlastní jméno.
S jakými pocity odjíždíš do Česka?
Těším se na Hradhouse, zejména na Chrise Liebinga.
Hradhouse posiluje line-up o další dva stage, prvním z nich bude dnb stage pod záštitou Shadowboxu (www.shadowbox.cz) a druhý bude věnován brněnskému sdružení Family Circle a bude nazván Solid Session Cafe, připomene tak slavnou éru deep a tech-houseových parties na přelomu tisíciletí. Solid Session Cafe nabídne i zajímavé občerstvení, čajovnu, palačinky a další vychytávky.
Kompletní line-upy jsou následující:
Shadowbox Stage:
Cosmic Cube (Boskovice)
Xmorph (Brno)
Koogi (Shadowbox)
Akira (Shadowbox)
Sweg (Shadowbox)
Inspiral X62 (Dvoika.Troika)
Therapist (VKC)
Solid Session Cafe:
Vik
Javas
Koala
Muzzy
Marcco
Uibe
Animal F
Don Juan Disco
Techno.cz Floor
17.00 - Airfish (Vichr, Cz)
17.30 - Laura Level (Strobe, Cz)
18.30 - Hydrophonic (323, Cz)
19.30 - Monotype (Techno.cz)
20.30 - Deepdance (Techno.cz)
21.30 - Orbith (JPA, Cz)
22.30 - Brian Sanhaji live (De)
23.30 - Lucca (Acapulco, Cz)
01.00 - Chris Liebing (CLR, De)
03.00 - Chris Cowie (F1, GB)
04.30 - Michael Burian (JPA, Cz)
06.00 - Skipworker (Gproduction, Cz)
07.00 - end
Semtex Live stage
17.00 - Liquid A
19.00 - Pablo´s Majic Carpet (Mexico)
20.30 - Liquid A
21.00 - Monkey Business
22.30 - Liquid A
23.00 - Skyline
00.00 - Wychitawacs (21:10, Sk)
01.00 - Pat Heart (FR)
03.00 - Dodo.man (Bajkonur, Sk)
04.00 - Dan Cooley (Radio 1)
05.00 - Lillou
06.00 - Marthen
07.00 - end
Benson + Hedges Fabric Tent
17.00 - Adam N (Fabric Ostrava)
19.00 - Er (Fabric Ostrava)
20.30 - Ringo (Fabric Ostrava)
21.00 - Molczik (Futurebeat, Plzeň) special guest
23.00 - Ian Blond (Fabric Ostrava)
01.00 - Hyde (Fabric Ostrava)
03.00 - Miss Renny (Fabric Ostrava)
05.00 - Martin Gredner (Fabric Ostrava)
07.00 - end
7. ročník největšího moravského open air festivalu Hradhouse se uskuteční na hradě v Boskovicích u Brna v pátek 20.srpna. Poprvé v historii festivalu bude na akci velké koncertní podium, na kterém se představí jedna zahraniční a dvě známé tuzemské kapely a po půlnoci několik předních houseových djs.
Na techno stagei se představí kompletní tuzemská špička DJs a samozřejmě 4 zahraniční hvězdy, mezi nimi i současný nejuznávanější německý DJ a producent z Frankfurtu nad Mohanem.
Horní palouk ve věži hradu bude letos věnován stanu druhého nejlepšího tuzemského klubu Fabric Ostrava a zahrají zde rezidenti tohoto klubu. Festivalová stránka www.hradhouse.cz bude spuštěna 1.5. a v ten den budou zahájeny předprodeje i oznámen kompletní line-up.
15.6. pak vyrazí po republice festivalové cabrio Citroen Pluriel, které se bude pohybovat po všech festivalech a městech republiky a poskytovat letáky a informace.
V užší nominaci jsou jména jako Chris Liebing, MJ Cole, Monkey Business live, Skyline, Lucca,Chris Cowie, Stoned Baby, Justin Robertson či Mistress Barbara. Na 3 podiích se vystřídá téměř 30 účinkujících.
Předprodeje a internetová stránka budou spuštěny 1.5.